On the road again!

17 maart 2020

Na 3 maanden in het zelfde hostel te zijn geweest gaan we weer onderweg. We hebben beide heel veel zin om weer onderweg te gaan maar zijn toch ook allebei een beetje verdrietig het hostel na 3 maanden te verlaten. We hebben zoveel mensen leren kennen en zoveel mee gemaakt.

What happend the last 2 months?

Het is nu 2 maanden geleden dat jullie iets van ons gehoord hebben. Het laatste wat jullie hoorden was dat we zouden stoppen bij de blueberries en zouden beginnen bij een honing fabriek.

Dit is dus niet gebeurd. Doordat een meisje in het hostel vertrok kwam er een baan als schoonmaakster vrij die baan heb ik toen overgenomen. Dit betekenende wel dat we voor zeker anderhalve maand moesten blijven na overleg met Marvin hebben we besloten dit te doen.

Marvin kreeg een baan in een fabriek en mocht perziken en nectarines inpakken dit heeft hij voor een aantal weken gedaan en daarna heeft hij bij een boomkwekerij gewerkt en nog 1 dag appels geplukt, 3 dagen druiven geplukt en de rest blueberries geplukt.

Cabin.

Omdat het nu het plan was om zeker voor iets meer dan een maand te blijven hebben we samen besloten om voor de laatste weken een cabin te nemen. Dit was een klein hutje met daarin een bed een kast en ons eigen kleine terrasje. De naam was the gypsycabin en zo zag hij er ook echt uit.

Het was heel erg fijn om wat meer ruimte te hebben en een plek waar je je even kan terug trekken.  Vooral ons eigen kleine terras was erg fijn want dan hoef je niet ALTIJD bij alle andere mensen te zitten.

Friends from al over the world.

In het hostel hebben we zo ongelofelijk veel mensen ontmoet. Mensen uit Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Europa, Azië en Nieuw-Zeeland. Het is echt zo ontzettend leuk om gesprekken te hebben met mensen van over de hele wereld. Al de verschillende culturen, denk wijzen, maar ook gerechten en gewoontes.

Bijna elke avond zaten we met iedereen gezellig wat te drinken en te kletsen. Soms speelde we spelletjes of keken we een film. Het voelde echt als een grote familie zo veilig we ons voelden en zo warm als het was. Elke dag maakte je we weer is een praatje met iemand anders of leerde je weer iemand kennen. Elke dag was anders.

Activities

We hebben ook veel met anderen samen gedaan. We zijn een keer naar een waterpark geweest met een Italiaans koppel dit was ontzettend leuk maar wel een beetje koud. We zijn naar een Trampoline park geweest met dit zelfde koppel en een Nederlands meisje.

We zijn meerdere keren naar het strand geweest met heel veel verschillende mensen.

We zijn een keer uit geweest met heel veel verschillende mensen.

We zijn een aantal keren naar het park geweest om te voetballen of te chillen met meerdere verschillende mensen.

Marvin en ik zijn saampjes een weekend naar een heel mooi meer geweest. Hier hebben we een leuke hike gedaan en gerelaxed. Dit vooral omdat dat mijn enige 2 vrije dagen waren in de 7 weken dat ik als schoonmaakster werkte.

Maar voornamelijk hadden we veel avonden op het terras van het hostel met iedereen. Een biertje of wijntje, muziek, geklets en heel veel gezelligheid!

Goodbye

Voordat het echte afscheid kwam wilde Marvin en ik de bus nog een beetje opknappen. De bus was leuk maar een beetje saai. Marvin heeft de hele binnenkant geverfd zodat het er weer netjes uitziet gewoon weer in wit. Samen hebben we een leuke printje uitgezocht voor de plafond platen en die eromheen gemaakt en ik heb de gordijntjes gemaakt. Samen hebben we de hele bus weer in elkaar gezet en schoongemaakt en ingepakt. Voorin nog wat aanpassingen gedaan en nu voelt de bus echt als een klein huis voor ons. Klaar om weer door te reizen moesten we afscheid nemen van iedereen maar als een echt afscheid voelt het niet omdat we met veel mensen toch het gevoel hebben dat we die ergens wel weer zullen tegen komen.

Het voordeel van de technologie van tegenwoordig is dat je erg makkelijk contact kan hebben met mensen en dus ook kunt zien/bespreken waar mensen op dat moment zijn.

Een echt afscheid was het dus niet maar toch gek dat we iedereen nu niet meer elke dag zien.

De Japanse meiden hadden speciaal voor ons gekookt wat ontzettend lief was. Samen met de rest hebben we dat gegeten en nog een drankje gedaan als afscheid.

Travelling begins again.

De dag na het afscheid zijn we vertrokken rond 1 uur maar we moesten nog langs een auto sloop want de deur hendel van de schuifdeur was afgebroken. Gelukkig was het vrij makkelijk een nieuwe te krijgen en die erin te zetten. Daarna begon de tocht richting Taupo want we wilden de volgende dag de Tongariro crossing doen. De hele weg hebben we regen gehad en nadat we het weerbericht hebben gecheckt bleek dat het de volgende 2 dagen ook ging regenen. We hebben er voor gekozen de Tongariro crossing voor nu dus weer over te slaan. We hebben wel in de buurt overnacht omdat het al laat was maar zijn daarna door gereden richting Wellington.

Onderweg hadden we pech, eerst een sterretje in de ruit en vervolgens deed de rem gek. We vertrouwde het niet dus zijn naar een garage gegaan. Na een goede check te hebben gehad was het niks ernstigs alleen hebben ze wel de rem vloeistof vervangen dit was namelijk echt wel nodig!

Rond half 5 was dit klaar en besloten we in de buurt een overnachting te zoeken omdat het dus al best laat was. Deze overnachting was echt super! Het was goedkoop en we hadden er een jacuzzi bij die we mochten gebruiken dus dat was wel even genieten! De dag erna zijn we naar wellington gereden en kregen we weer een sterretje in de ruit hoeveel pech kan je hebben..

From Wellington to the South Island.

We zijn van woensdag avond tot maandag avond in Wellington geweest. De eerste 2 nachten stonden we op een gratis camping en vanaf daar kon je een wandeling maken naar een plek waar zeehonden liggen dus dat hebben we gedaan. Het was super koud en winderig maar het was het zeker waard! We hebben zeker wel 7 of 8 zeehonden gezien!!

De rest van de nachten sliepen we in de bus bij een hostel zodat we wel konden douchen enzo en dan stonden we dicht bij de stad dus konden we lopen. We hebben een oud treintje genomen en daar door het park gewandeld. We hebben veelte veel geld uitgegeven aan eten en biertjes en we kwamen bij toeval vrienden uit een ander hostel tegen. Wat wel grappig is want we zouden afspreken maar kwamen ze uiteindelijk bij toeval tegen. Maandag avond hadden we de veerboot om half 9 dit duurde 3 en een half uur en kwamen om 12 uur aan. Het waaide alleen zo gigantisch hard dat we pas om half 2 de boot af konden.

Vandaag hadden we met een franse jongen die we ook van het hostel kennen afgesproken. We hebben samen de ‘mailboot’ gedaan. Dit is een boot die de post brengt naar kleine dorpje op de Marlborough sounds. Dit was een lange toch van wel 5 uur maar het was erg leuk en mooi! Vandaag waaide het ook weer zo hard dus er waren wel veel golfen soms en als je op het dak wilde zitten was het heel erg koud maar het was het zeker waard! ’s avonds hebben we nog gezellig met z’n 3 gegeten en morgen gaan we door naar Kaikoura.