Wat een week!

26 november 2019

Het is weer tijd voor een update van de afgelopen week. We hebben deze week echt wel veel gezien en meegemaakt.

Het begon allemaal in The Bay of Islands waar we beide best veel van hadden verwacht en wat uiteindelijk niet echt aan onze verwachtingen voldeed.
Het probleem van de Bay of Islands is dat het echt heel erg mooi is maar wil je er iets van zien is alles enorm duur, hier zaten we beide niet op te wachten.. Samen hebben we besloten dan toch maar ergens heen te rijden in de hoop dat we daar wel wat konden zien maar we zijn nooit op de bestemming aangekomen.. Dit omdat we niet genoeg diesel hadden. Tja kan gebeuren beide van geleerd en alles is goed gekomen.

Zwavelbronnen en Waipoua Forest.

Na dus 2 best teleurstellende dagen in de Bay of Islands te hebben gehad besloten we de volgende dag weg te gaan. Onderweg naar het Waipoua Forest gaan we dan eerst nog even langs de Ngawha Springs. Dit was echt super cool maar we doen het NOOIT meer. Het waren namelijk natuurlijke heet water bronnen door zwavel. Oké, het stinkt dit wisten we en het is echt heerlijk warm maar al je kleren en spullen blijven stinken gadverdamme en al m’n zilver is zwart maar goed dat is dan mijn eigen fout want ik had het kunnen weten.

Na onze spa tijd zijn we door gereden naar het Waipoua Forest. Wat een prachtige weg er naar toe was dat! Zoveel groen, zoveel bomen en zoveel om te zien echt super gaaf! De camping waar we heen wilden was ook echt tof het was midden in het bos en langs een rivier. Het was zo in de middle of nowhere dat er nergens internet was maarja dat is ook wel eens lekker.
Het Waipoua Forest staat bekent om zijn enorme kauri bomen en ze waren ook echt enorm ik geloof dat ze wel een omtrek van 16 meter hadden en ze waren ook behoorlijk hoog.
Na nog 1 laatste overnachting op een niets zeggende plek vlak boven Auckland hebben we het noorden van het noorder eiland verlaten.

Verder onder Auckland.

Eerst rijden we naar een plek waar een stukje van de film The Lord of the Rings is opgenomen en ja Marvin vind dit leuk dus ik moet maar mee he… Nee het was het echt waard de plek en het uitzicht waren echt heel mooi. Na een nachtje slapen gaan we door naar Waitomo want daar was veel te doen! We zijn naar een natuurlijke brug geweest dit was een soort open grot die over je heen hing als een soort brug dit was ontstaan door water en daarna gingen we naar andere grotten was je een wandeling doorheen kon maken stond er, nou je kon er inderdaad in maar dat was het ook wel. Beetje een tegenvaller dus, die heb je er soms natuurlijk ook tussen zitten.

De boerderij.

De overnachting die we hadden was op een boerderij en dit was het waard!
Ik heb nieuwe vrienden gemaakt ze waren alleen wel 6 en bijna 8 (hij was de dag erna jarig) maar ik vond het leuk haha. Op de boerderij hadden ze echt zoveel dieren!!!!! Ja is meestal zo op een boerderij maar dit was ook heel erg gevarieerd.

We waren zelf natuurlijk al op ontdekking tocht geweest maar kregen de volgende dag ook nog een rondleiding + dat de kinderen ons ook nog van alles hadden verteld. Op de rondleiding gingen we eerst de lammetjes voeren, daarna de Alpaca’s die ze net 24 uur hadden dus die waren nog wat bang, daarna de geitjes, vervolgens de cavia’s, konijnen en vogels, en toen de grotere dieren dat waren paarden, kalfje, biggetjes en grote varkens, toen de eendjes en als laatste de grote koeien! We hebben ons vermaakt die ochtend.

Later zijn we door gereden naar een Hobbit film locatie, hebben we nog een waterval gezien en nog een klein stuk gewandeld.

Zwart zand.

’S middags reden we door naar een plek vlak boven New Plymouth. Onderweg wisten we dat we de Elephant Rock en de 3 gezusters (3 stenen op een rij van groot naar klein) zouden tegen komen. We wilden dit eerst overslaan maar toen we het zagen zijn we maar gestopt. Het eerste wat ik al fantastisch vond was het zwarte zand het was echt zo mooi! Echt zwart en mooi glimmend in de zon. Een stukje lopen door het zand kwamen we (dachten we) aan bij de Elephant rock maar het leek toch al niet helemaal en later bleek dus dat we op de verkeerde plek stonden. We liepen verder en daar waren de 3 gezusters best heel cool om te zien. Het begon al een beetje vloed te worden maar ik dacht dat redden we wel. Aangekomen bij de echte Elephant Rock viel het tegen we wisten dat er een deel was ingestort maar de volledige voorkant was ingestort dus het leek niet meer op een olifant. Toen we terug liepen was het water toch al best hoog dus schoenen uit en dan maar door het water heen. Op de terug weg zagen we nog een super grote krab dus dat was wel weer cool.

De 2 zwaarste dagen maar ook gelijk de 2 beste.

De laatste 2 dagen waren echt tof! Het begon bij een camping aan de zee weer met zwart zand en  wasmachine misschien niet heel bijzonder maar echt heel fijn want we moesten hoog nodig wassen. Nadat we de was hadden gedaan en lekker echt Hollands pannenkoeken hadden gegeten besloten we dat we de volgende dag graag de Pouakai Crossing wilden doen. Volgende dag vroeg uit bed en op naar het info center om een shuttle bus te regelen. Dit moet namelijk omdat je aan de ene kant van de berg begint en eindigt op een andere plek. We waren alleen naar de verkeerde plek gereden en kwamen dus niet bij het info center uit. Alsnog heen gereden alleen bedachten we ons beide dat de crossing hem waarschijnlijk niet meer ging worden. Hij duurt namelijk 8 uur en het was als bijna half 11 toen we aankwamen bij het info center. Eenmaal daar gaf ook die mevrouw aan dat het misschien verstandiger was om hem morgen te doen ook in verband met de shuttle bus. Er waren wel een aantal andere tochten die we konden doen die korter waren. We kozen voor een tocht die een stuk Mt Taranaki op ging. Hij was anderhalf uur heen en de zelfde route weer terug. Wat was dat zwaar! Het was echt heel erg stijl de berg op en vervolgens heel erg stijl weer naar beneden maar we hebben het gehaald en het uitzicht was echt super mooi!

Pouakai Crossing

De dag erna zijn we heel vroeg op gestaan om naar de parkeer plek die aan het einde van de crossing is te rijden. Hier bracht de shuttle bus ons naar het begin van de crossing en zo konden we onze tocht beginnen. Het begin was prima te doen. We waren beide fit en je ging wel vrij stijl omhoog maar met trappen dus dit was prima te doen. Eenmaal boven zaten we al op het hoogste punt hier ging we een heel stuk vrij recht en daarna een stuk naar beneden. Onderweg moest je over grote stenen klimmen dit was van stukken die ingestort waren (wel veilig hoor. Denken we..) en dan weer verder door de bossen. Naar het eerste hutje was ongeveer 4 uur. Daarna gingen we verder door de moerassen en daarna een oneindige trap op met veelte hogen treden.. Ik dacht dat ik dood ging maar gelukkig niet. En toen eindelijk waren de trappen afgelopen even bijkomen en toen door naar the Reflection Pools. Hier hebben we een paar mooie foto’s gemaakt en toen konden we door naar het einde. Het eerste stuk was prima gewoon door de bossen en van trappen en het tweede stuk ook prima door de bossen en van de trappen maar dat derde stuk het leek wel of het bos oneindig was het enige wat je zag was de bomen en de trappen en geen einde maar het kwam! En we hebben de Pouakai Crossing gered! Er stond 8 tot 10 uur voor wij hebben er 8 uur en 40 minuten over gedaan met eet, drink, plas en foto pauzes.

Ja het was soms zwaar maar het was het 110 % waard. We hebben echt super veel mooie dingen gezien en het is een prachtige manier om nieuwe plekken te ontdekken.